مقالات چوبو

مقالات حوزه مبل و مبلمان - میز نهار خوری - سرویس خواب - تخت خواب

مقالات چوبو

مقالات حوزه مبل و مبلمان - میز نهار خوری - سرویس خواب - تخت خواب

تغییر دکوراسیون با روکش مبلمان جدید

مبلمان به عنوان عنصر اصلی دکوراسیون منزل به مرور قدیمی شده و تازگی روزهای اول خود را ندارد. بنابراین نیاز است تا با روش هایی بتوان این مبلمان را دوباره نو کرد و یکی از این کارها روکش مبلمان جدید است و تغییر روکش می تواند فضای جدید را در منزل خلق کند.

به دکوراسیون منزل خود را دوباره نگاه بیاندازید، همان طور که می بینید بخش بزرگی از فضای اطراف شما را مبلمان و میز و صندلی ها احاطه کرده اند، پس روکشی که برای آنها در نظر می گیرید بسیار اهمیت دارد و اگر مبلمان شما تمام پارچه باشد اهمیت روکش آن دوچندان می شود چرا که تمامی زیبایی آن به کیفیت و جلوه ی لباس آن خواهد بود، پس با چیدانه همراه شوید تا در انتخاب روکش مناسب برای مبلمان نکاتی را با هم مرور کنیم.

روکش ها و یا کاور مبلمان تنها به منظور حفظ پاکیزگی مورد استفاده قرار نمی گیرند، گاهی ممکن است شما از طرح و نقش مبل خود خسته شده باشید ویا به لحاظ روحی نیاز به یک تغییر چشمگیر در فضای نشیمن خود داشته باشید و مقرون به صرفه ترین حالت استفاده از روکش ها و کاور مبلمان است.

تغییر دکوراسیون با روکش مبلمان جدید

در انتخاب لباس و کاور مبل باید به نکات زیادی توجه کرد، از انتخاب پارچه های ارزان قیمت وبا کیفیت پایین که پس از شست وشو رنگ خود را از دست می دهند بپرهیزید، یک تصور اشتباه که اکثرا به آن دچار می شوند این موضوع است که کاور مبل صرفا برای محافظت از پوشش اصلی است، اما واقعیت امر این گونه نیست و باید روکش مبل شما از هر حیث ایده آل و با کیفیت باشد.

رنگ موثرترین عنصر در هر دکوراسیونی است، پس رنگی که برای روکش و کاور مبل خود انتخاب می کنید نیز باید با رنگ دیگر مبلمان، فرش و پرده و دیوارهای شما هماهنگی داشته باشد تا جلوه ی بصری فضای داخلی شما را بر هم نزند.

برای مبلمان هایی به سبک کلاسیک به دو روش می توانید از روکش های مبلمان استفاده نمایید، روش اول اینکه لباسی برای همه ی مبل خود تهیه کنید که تمام سطح آن را بپوشاند و روش دوم دوختن روکش و کاور تنها برای قسمت نشیمن آن هاست به طوری که پایه های چوبی آن ها آشکار باشد، در این حالت فرم چوبی محافظت نمی شود اما مبلمان در فضا زیباتر به نظر می رسند.

اگر مبل شما تمام پارچه است و قسمت نشیمن و پشتی آن از هم جدا می شوند بهترین راه حل این است که آن را جداگانه روکش کنید و این کار علاوه بر زیبایی به شما کمک می کند تا راحت تر آن ها را شست و شو دهید .

بهتر است برای روکش های مبلمان خود از پارچه های ساده استفاده کنید، چرا که طرح و نقش شلوغ باعث آشفتگی و نهایتا کوچک نشان دادن فضا می شود، اما قرار دادن چند کوسن طرح دار به زیبایی مبل کاور شده ی شما و در نهایت فضای شما کمک می کند.

حتی می توانید خیلی ساده تر به لباس مبل ها نگاه کنید، روکش های مبل ها می توانند یک پارچه ی بزرگ باشند که مبل شما را می پوشانند، برای این منظور از یک پارچه ی نقش دار ساده که که با سایر عناصر شما در فضا هارمونی و هماهنگی دارند استفاده کنید و جلوه ی خاصی به فضای داخلی خود ببخشید.

امروزه لباس های آماده مبلمان در رنگ ها و مدل های مختلف در بازار موجود می باشند ، برای استفاده از آن ها حتما نوعی را انتخاب کنید که کاملا در فرم و شکل مبلمان شما باشد، چرا که ظاهر نامتناسب آن ها زیبایی مبل شما را بر هم خواهد زد و در نتیجه زبیایی فضای شما ز بین خواهد رفت، برای جلوگیری از این امر از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

منبع: چیدانه

نیاز مبل تخت خواب شو

خانه های کوچک پروسه انتخاب مبلمان مناسب را دو چندان کرده است. ممکن است خانه شما کوچک باشد و یا علاقه به خواب در اتاق نشیمن داشته باشید در هر حال مبل تخت خواب شو می تواند گزینه مناسب برای شما باشد که در این مطلب در این مورد صحبت می کنیم.

در اکثر مواقع محدودیت ها باعث می شوند تا ذهن انسان فعال تر شود و برای حل آن مشکل به دنبال راه حلی کارآمد باشد، مثلا همین فضاهای کوچک در خانه های امروزی. خیلی ها فکر می کنند حالا که دیوارهای خانه به هم نزدیک شده اند آن ها هم باید از خیلی از مبلمان های شان چشم پوشی کنند، اما طراحان و معماران خلاق این مشکل را هم حل کرده اند و با طراحی مبلمان های چند منظوره و مبل های تخت خواب شو بسیاری از این مشکل ها را حل کرده اند، شاید برای شما هم که خانه ای کوچک دارید آشنایی با انواع این مبلمان ها جذاب باشد، پس تا انتهای این مطلب همراه چیدانه باشید تا با دنیای متفاوتی از مبلمان ها آشنا شوید.

این عکس یکی از معمولی ترین انواع مبل های تخت خواب شو را به شما نشان می دهد. این مبل ها در موقع نیاز از سمت جلو، یعنی همان قسمتی که کوسن ها روی آن قرار گرفته اند باز می شوند و به تخت خواب تبدیل می شوند، معمولا این مبل های تخت خواب شو عرض زیادی دارند و به عنوان سرویس خواب هم می توانند مورد مصرف قرار بگیرند.

نیاز مبل تخت خواب شو

نمونه دیگری از این مبل های تخت خواب شو، کاناپه هایی هستند که معمولا در زیر آن ها کشوهای بزرگی تعبیه می شود که درون آن ها تشک و تخت خواب ها قرار دارند و می توان با بیرون کشیدن کشوها از تخت خواب آن ها استفاده کرد.

اگر به دنبال مبلمان های تخت خواب شو مدرن تری هستید، پیشنهاد می کنم تا از مبلمان هایی که پشتی های تاشو دارند استفاده کنید، در زیر این مبلمان ها پایه هایی به صورت اهرم قرار دارد و زمانی که بخواهید از این مبل ها به صورت تخت استفاده کنید، تشک ها روی این اهرم ها قرار می گیرد.

بعضی از انواع مبلمان های تخت خواب شو آن هایی هستند که هر تکه آن ها قابلیت تا شدن و باز شدن دارد، این مبلمان ها انعطاف پذیری بیشتری دارند و در هر کدام از فضاهای داخلی خانه که بخواهید، می توانید از آن ها استفاده کنید، ولی به طبع سطح اشغال بیشتری هم در دکوراسیون داخلی خانه تان نیاز دارند.

کاناپه هایی که عمق زیادی دارند هم می توانند به جای مبل های تخت خواب شو مورد استفاده قرار بگیرند، البته نگران عمق زیاد این کاناپه ها نباشید با تعداد زیادی از کوسن ها مشکل عمق آن ها هم حل می شود.

اگر در خانه تان کاناپه ای دارید که پشت ندارد، آن را جلوی یکی از دیوارهای خانه بگذارید، روی آن را با ملحفه های زیاد و کوسن های رنگارنگ بپوشانید، با این کار هم می توانید از داشتن یک کاناپه زیاد در خانه بهره ببرید و هم زمانی که مهمان داشتید از آن به عنوان یک تخت خواب گرم و نرم استفاده کنید.

خلاقیت در طراحی این نوع مبلمان ها محدودیت ندارد، در پاراگراف اول همین متن مبل های تخت خواب شویی را با هم بررسی کردیم که صفحه تاشوی آن ها در زیر نشیمن شان قرار گرفته، اما در این مبل می بینید که صفحه تاشو در پشت آن قرار گرفته است. این ها همه بسته به نظر طراح و البته شما دارد که از آن ها در  خانه تان استفاده کنید.

این هم خلاقیت دیگری که طراحان به خرج داده اند، آن ها با برش دادن تنها یک قسمت از صفحه نشیمن و تعبیه کردن لولاهای دورانی برای آن، ظاهری مدرن و متفاوت به این مبل بخشیده اند و باعث شده اند تا در میان دیگر مبلمان ها بیشتر به چشم بیاید.

منبع: چیدانه

انتخاب میز جلو مبلی برای مبلمان

میز جلو مبلی شاید به اندازه مبلمان در دکوراسیون خانه نقش نداشته باشد اما انتخاب اشتباه آن می تواند بر تاثیر گذاری مبلمان نیز خدشه وارد کند از این رو لازم است تا در انتخاب میز جلو مبلی دقت بیشتری به انجام برسد.

اصولا چالش اصلی بعد از انتخاب مبلمان، انتخاب میز جلو مبلی و عسلی های آن هاست، انتخاب جلو مبلی های که با هر مبلمان و دکوراسیون هماهنگ شوند انتخاب نسبتا سختی است  اما امروز در چیدانه پیشنهاد هایی برای انتخاب میز های جلو مبلی شما داریم که با هر مبلمانی هماهنگ می شوند با ما همراه باشید.

میزهای ساده ی چوبی از قدیم یکی از میزهای پر طرف دار بوده است که به خوبی با هر نوع مبلمانی هماهنگ می شوند شما می توانید برای جلو مبلی خود این میزها را تهیه کنید و با خیال راحت تا مدت های طولانی از آن ها استفاده کنید که چرا که این مبل ها به لحاظ ظاهر ساده هیچگاه از چشم نمی افتند.

یک میز جلو مبلی جالب و نسبتا سنتی که می توانید با مبلمان خود هماهنگ کنید همین میزهای صفحه فلزی و پایه چوبی است، حتی می توانید با یک سینی مسی بزرگ و چند پایه ی چوبی یکی از آن ها را خودتان بسازید و  لذت ببرید.

انتخاب میز جلو مبلی برای مبلمان

میز های تمام شیشه ای با ظاهر خاص و مدرن خود به خوبی می توانند در فضای نشیمن شما بدرخشند، و فضای بی نظیری برای شما ایجاد کنند این میزها به دلیل طرح خاص خود به خوبی می توانند با هر نوع مبلمانی هماهنگ شوند.

میزهای صفحه شیشه ای پایه فلزی هم گزینه ی مناسب دیگری برای نشیمن شماست. این میزها به دلیل طرح خاص خود به خوبی در کنار هر مبلمانی خوش می نشینند و با آن ها  هماهنگ می شوند .

میزهای چرمی یکی دیگر از انتخابات شما برای جلومبلی های شماست هر چند که این میزها در ترکیب با مبلمان چرمی ظاهر بی نظیرتری دارند اما هیچ قاعده ای شما را از هماهنگ کردن آن ها با سایر سبک مبلمان در دکوراسیون داخلی منع نمی کند. .

جعبه ها و صندوقچه های قدیمی گزینه ی مناسب دیگری برای میزهای جلو مبلی شماست یکی از آن ها را برای فضای نشیمن خود استفاده کنید ترکیب چوب و شیشه و پارچه همواره ترکیب بینظیری در فضای دکوراسیون شما ایجاد می کند.

میزهای پارچه ای یکی دیگر اتنخاب های شماست که برای مبلمان های راحتی مناسب ترند، برای استفاده بهتر و راحت تر از آن ها روی آن را با شیشه بپوشانید که در نظافت آن ها هم دچار مشکل نشوید.

یک ایده ی بی نظیر و مقرون به صرفه برای جلو مبلی های شما استفاده از تایر های بلااستفاده برای این منظور است، اگر هیچکدام از ایده های بالا نظر شما را جلب نکرد، کافی است خودتان بسازید! یک پایه ی چوبی پیدا کنید و یا آن را بسازید حتی می توانید از پایه های میزهای قدیمی برای این منظور استفاده کنید، تایر را روی پایه ها سوار کنید و با نخ های کنفی دور آن را مانند تصویر به پوشانید و برای هماهنگ شدن بیشتر با مبلمانتان از رنگ متناسب با مبلمان به پایه ها بزنید و میز جلو مبلی بی نظیرتان را به سادگی خودتان بسازید.

منبع: چیدانه

نکات خرید مبلمان فضای باز

اگر برای فضای باز ویلا و خانه خود تمایل به خرید مبل دارید باید بدانید این نوع مبلمان به دلیل کاربردی که در بیرون از خانه دارند دارای تفاوت هایی با مبل معمولی است و نیاز است نکات خرید مبلمان را برای فضای باز رعایت کنید.

برای انتخاب مبلمان و وسایل فضای باز با توجه به تنوع زیادی که وجود دارد طبیعی است که زمان زیادی صرف کنید اما اینکه تلاش و زمان صرف شده به نتیجه مورد انتظار شما بیانجامد نیاز دارد که پاسخ یک سری از پرسش ها را بدانید.

چقدر می خواهید هزینه کنید و علت تفاوت قیمت ها در کالاهای شرکت های مختلف چیست؟
در کدام فضا می خواهید از آن وسایل استفاده کنید؟ بالکن،پاسیو، حیاط خلوت یا باغ؟
آیا جنس مبلمانی که انتخاب کرده اید دوام کافی برای قرار گرفتن در فضای باز را دارد؟
آیا مبلمان و وسایل تزئینی که انتخاب کرده اید هماهنگی مناسب را در کنار هم ایجاد می کنند؟
یک باربیکیو ثابت ساخته شده برای شما بهتر است یا یک باربیکیو آماده و قابل حمل؟

در این مطلب می خواهیم با کمک متخصصین شرکت تولید کننده تجهیزات باغ و ویلای ایران پاسخ تمامی این پرسش ها را به شما بدهیم. با ما همراه شوید.

نکات خرید مبلمان فضای باز

قبل از هر چیز مشخص کنید که چقدر می خواهید هزینه کنید چراکه با توجه به بودجه تان شما انتخاب های متفاوتی خواهید داشت برای مثال یک مبل تابی و ریلکسی ایرانی ممکن است بسیار ارزان تر از نمونه خارجی آن برایتان تمام شود و به علاوه امکان انتخاب رنگ و طرح را هم در اختیارتان قرار دهد ولی اگر به دنبال مدلی خاص هستید و هزینه برایتان چندان مهم نیست شاید لازم باشد در مدل های وارداتی به دنبال آن بگردید.

دانستن ابعاد دقیق فضا قبل از خرید خیلی مهم است. خیلی وقت ها مبلمان در فضای بزرگ نمایشگاه کوچک تر از آنچه هستند به نظر می رسند! اگر برای فضاهای کوچکی مثل بالکن،پاسیو و حیاط خلوت به دنبال مبلمان می گردید بهتر است از مبلمان های ظریف و کوچک با رنگ های متنوع استفاده کنید تا فضای بیشتری برای گلدان ها و دکوری های کوچک  داشته باشید.

مبلمان های تابی یا باربیکو های تاشو که به دیوار نصب می شوند نیز گزینه های مناسبی برای فضاهای کوچک هستند. در مقابل استفاده از صندلی های کوچک در ویلا و باغ های بزرگ اصلا به چشم نمی آید و مبلمان های بزرگ با کوسن های راحت و فرم های خاص ، آلاچیق های چوبی، تاب های دو نفره زیبا و باربیکیوهای آجری یا سنگی می تواند کاربردی تر باشد و جلوه متفاوتی به فضا ببخشد.

دوام مبلمان فضای باز در برابر باد و باران مهم ترین دغدغه است. است. چوب،فلز و پلاستیک های فشرده با طرح های متنوع حصیربافت و …  از متداول ترین و با دوام ترین متریال های مورد استفاده در فضای بیرونی هستند، اما با این وجود برای اطمینان از دوام کالاها ضمانت نامه شرکتی که خریداری می کنید از هر چیزی مهم تر است. لازم به ذکر است که تمامی اجناس تولید شرکت ایران اریکا بین ۱ الی ۵ سال ضمانت کتبی  دارد و از بهترین و با کیفیت ترین متریال ساخته شده است .

اگر برای انتخاب وسایلتان از یک طراح داخلی کمک نگرفته اید و در انتخاب هایتان شک دارید بهتر است از وسایلی با سبک و متریال یکسان استفاده کنید. برای مثال تمامی مبلمان و لوازم تان را به سبک چوبی روستیک تهیه کنید یا اینکه اگر آلاچیق فلزی را با مبلمانی از پلاستیک فشرده ست می کنید تا جای ممکن رنگ هایشان را با هم هماهنگ کنید.

انتخاب باربیکیو هم بستگی به میزان استفاده شما و فضایی که می خواهید در آن استفاده کنید دارد. یک باربیکو و نقلی قابل حمل می تواند می تواند انتخاب مناسب تری برای گوشه بالکن، پاسیو یا حیاط خلوت شما باشد و اگر ویلای بزرگی دارید و خیلی اهل کباب و مهمانی هستید حتما یک باربیکیو آجری یا سنگی بزرگ سفارش دهید که می تواندکابینت و جایی برای سینک ظرفشویی هم داشته باشد.
منبع: چیدانه

صندلی های شیک در دکوراسیون

صندلی ها همیشه نقشی مهم در دکوراسیون خانه و محیط های اداری دارند و لازم است تا ضمن بررسی صندلی مناسب استفاده درستی از آنها در دکوراسیون داشت. در این مطلب در مورد صندلی های شیک صحبت نموده و نکات خرید این صندلی را شرح می دهیم.

بیایید امروز کمی راجع به صندلی ها صحبت کنیم. راجع به همین کوچک های تاثیر گذاری که بودنشان نعمت است و نبودنشان احتمالا دردسرهایی را به وجود می آورد. آخر هفته هم هست شاید پیشنهادهای این مطلب وسوسه تان کرد تا یکی از آن ها را برای دکوراسیون داخلی خانه تان تهیه کنید. پس با ما همراه باشید و قضاوت را بگذارید برای بعد از خواندن این مطلب ، فعلا با ما در این مطلب همراه باشید.

صندلی های شیک در دکوراسیون

صندلی های پایه کوتاه در گوشه و کنار دکوراسیون داخلی
در خانه تان گوشه ای دارید که خالی و تقریبا بلا استفاده است؟ چاره آن تهیه یک تک صندلی برای همان گوشه است. صندلی ای که برای آن قسمت از خانه تهیه می کنید می تواند رنگی متفاوت تر از دیگر مبلمان های خانه داشته باشد تا دوباره آن فضا را زنده کند. این صندلی های تک دارای انواع مختلفی هستند، برخی از آن ها چوبی و برخی دیگر استیل هستند. انواع پایه کوتاه این صندلی ها برای چنین فضاهایی مناسب ترند زیرا حس صمیمانه تری را منتقل می کنند.

صندلی اپن برای دکوراسیون داخلی منزل
صندلی های بار یا همان صندلی های اپن هم یکی دیگر از انواع صندلی ها هستند که حسابی چهره خانه را تحت تاثیر قرار می دهند و به آن ظاهری جذاب می بخشند. برخی از این صندلی ها دارای پشتی های بلند، برخی دیگر دارای پشتی کوتاه و بعضی از آن ها کاملا فاقد پشتی برای تکیه دادن هستند. انتخاب نوع مناسب آن ها بستگی به سلیقه شما دارد.

صندلی لهستانی در دکوراسیون منزل
صندلی لهستانی، صندلی های چوبی ای هستند که در برخی اجزای آن ها چوب ها خم شده استفاده شده است، معمولا ارتفاع کم و کوتاهی دارند و بیشتر هم با میزهای چوبی ست می شوند. کسی نمی تواند منکر حس خوب وجود چوب در دکوراسیون داخلی خانه شود، این حس خوب می تواند با صندلی های لهستانی مهمان دکوراسیون داخلی خانه شما شود. حالا این صندلی ها می توانند از نوع لهستانی باشند، یا از نوع صندلی های بدون دسته ای که در عکس بالا می توانیدببینید.

صندلی برای میز غذاخوری در دکوراسیون منزل
اصلی ترین گزینه اتاق غذاخوری، میز ناهارخوری و صندلی های آن است. هنگام خرید میز و صندلی های ناهارخوری باید به شکل و اندازه اتاق توجه داشته باشید و فقط به زیبایی آن فکر نکنید. صندلی های مدرن غذاخوری که این روزها زیاد آن ها را در پشت ویترین مغازه های می بینیم گزینه مناسبی هستند، این صندلی ها با پشتی بلند خود باعث می شوند تا شما آرامش بیشتری برای نشستن روی آن ها داشته باشید.

صندلی هایی با ظاهر خلاقانه در دکوراسیون داخلی منزل
اگر کمی بیشتر وقت بگذارید حتما می توانید صندلی هایی پیدا کنید که ظاهر آن ها با بقیه صندلیها متفاوت است. صندلی هایی که در طراحی پشتی آن ها خلاقیت و نوآوری دیده می شود. تعدادی ازاین صندلی ها در عکس های بالا به شما نشان داده شده است.

صندلی هایی با طراحی مینیمال برای دکوراسیون منزل
اگر به دنبال صندلی های ساده تری می گردید باید به سراغ صندلی هایی بروید که طراحی های مینیمال دارند، این صندلی ها ظاهری جمع و جور دارند و در طراحی آن ها از ساده ترین متد های طراحی استفاده شده است. وجود این صندلی ها در دکوراسیون داخلی خانه شما می تواند حس صمیمانه تر و دوستانه تری را به شما منتقل کنند.

صندلی هایی متفاوت برای دکوراسیون منزل شما
همیشه در میان این همه صندلی های تقریبا یک شکل می توان صندلی های دیگری با ظاهری کاملا متفاوت اما ماهیتی یکسان پیدا کرد، مثل نیمکت ها، نیمکت ها می توانند به نسبت دیگر صندلی ها فضای بیشتری برای نشستن در اختیار شما بگذارند، همین طور صندلی های راک که در مطلب صندلی راک، تاب بازی خیال برصندلی ننویی مادر بزرگ آن ها را به شما معرفی کردیم، خلاصه این که دست تتان حسابی برای انتخاب باز است.

منبع: چیدانه