مقالات چوبو

مقالات حوزه مبل و مبلمان - میز نهار خوری - سرویس خواب - تخت خواب

مقالات چوبو

مقالات حوزه مبل و مبلمان - میز نهار خوری - سرویس خواب - تخت خواب

مبلمان چند کاربره خلاقانه

مبلمان چند کاربره شاید در نگاه اول خیلی ضمخت و خشن به ظنر برسند اما خااقیتی که در طراحی آنها انجام شده بسیار قابل توجه است که موارد مختلف و کاربرد های مختلف را در هم ترکیب نمایند. این مطلب را از سایت چوبو از دست نداده و با نوعی از این مبلمان ها از یک شرکت ایتالیایی که مبلی با کاربری های متنوع طراحی و تولید و در بازار ارائه کرده آشنا شوید. این مبلمان دارای ویژگی هایمنحصر به فردی است و نیاز است تا با دانستن آنها از آنها استفاده ردسیت نمود.

مبلمان چند کاربره خلاقانه

تخصص شرکت ایتالیایی با ساخت مبلمان با نام Tumidei    به دنبال بیش‌ترین استفاده از کم‌ترین فضا است. این شرکت مبلمانی مناسب اتاق کودک طراحی کرده است که تمام نیازهای یک کودک را برطرف می‌کند. این مبلمان مدرن، فشرده، و همه‌کاره دارای تخت‌خواب، فضای مطالعه، و تعداد زیادی فضای نگهدارنده است.

این مبلمان در رنگ‌های مختلفی تولید شده است و دارای اجزای مختلفی است که وقتی به آن‌ها نیاز نیست در قسمتی از مبلمان پنهان می‌شوند. مثلا به منظور بیش‌ترین استفاده از ارتفاع اتاق، تخت‌خواب‌ها در زیر سکوهای پیش‌آمده پنهان می‌شوند. این مبلمان ها با توجه به فضایی که اشغال می کنند نیاز به بررسی بیشتر در زمان خرید دارند تا بتوانید مبلمان را در اسرع وقت انتخاب و خرید نمایید.

بسیاری از این مبلمان‌ها مناسب اتاق‌هایی هستند که بیش از یک کودک در آن زندگی می‌کند و فضاهای جداگانه‌ای را فراهم می‌کنند که هر کودک بدون مزاحمت دیگری می‌تواند به کارهای خود بپردازد. مثلا تخت‌خواب‌ها در بالا قرار می‌گیرند و هر کدام دارای قسمت‌های مختلفی برای هر کودک هستند. این مبل دوست دار طبیعت بوده و از متریال ویژه ساخته شده است.

این شرکت هم‌چنین برای بزرگ‌سالان مبلمان می‌سازد. تمام مواد و مصالح استفاده شده دوستدار محیط زیست هستند و در ساخت آن‌ها از دستورالعمل‌های ساخت مبلمان سالم پیروی می‌شود.
منبع: چیدانه

کمدی به شکل ستون و ویژگی ها

همه ما از کمد ها یک دید ثابتی داریم و کمدی به شکل ستون عجیب به نظر می رسد که مشاهده کنیم. در این مطلب در مورد این کمد می خوانید و با ویژگی هایی این کمد خلاقانه آنا شده و برای منزل خود استفاده نمایید.

شاید به نظر بسیاری از ما ستون ها عناصر زشتی باشند که باید هر طور شده آنها را در دیوارها پنهان کنیم ولی طراح این کمد و صندلی ستونی با این موضوع موافق نیست.سوفیا منسن (Sophie Mensen) یک طراح آلمانی است که در سال ۱۹۸۵ در شهر هرتوگنباخ به دنیا آمده است. او شروع به تحلیل کامل ماهیت اشیای موجود در اطرافش کرد.در نهایت آثار اودر عین کاربردی و هدف گرا بودن بسیار متفاوت و قدرتمند طراحی شده اند

کمدی به شکل ستون و ویژگی ها

در این مطلب در مورد کمد و صندلی صحبت می‌کنیم که توسط سوفیا طراحی شده و ستون نام دارد. ستون یا پایه یک عنصر ساختاری است که وزن ساختار فوقانی را به دیگر عناصرساختاری تحتانی خود منتقل می‌کند.

به طور خلاصه ستون یک عضو متراکم و در هم فشرده است. ستون‌ها معمولا به عنوان عنصری برای پشتیبانی از سقف‌ها و دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در معماری ستون یک عنصر ساختاری است که ویژگی‌های تناسبی و تزئینی مشخصی دارد و از آن‌جایی که ستون‌ها کاربرد تزئینی هم دارند فقط به عنوان یک عنصر کارکردی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

این نکته در مورد ستون سوفیا منسن صادق است. در دیدگاه او، ستون شکلی است که به راحتی توسط فضا جذب می‌شود و در عین حال می‌تواند بنای یادبودی برای یادآوری اتفاقات گذشته زندگی ما باشد. بنابراین، معادل این ستون، ستونی است که هم نقش اصلی ستون را دارد و هم فضایی برای ثبت خاطرات فراهم می‌کند.

همان‌طور که در عکس‌ها می‌بینید هدف مشخص این قطعه از بین بردن مرز میان معماری و مبلمان است. نظر شما در این باره چیست؟
منبع: چیدانه

معرفی نیمکت Ethuil

نیمکت Ethuil را در این مطلب معرفی نموده و با ویژگی های آن آشنا می شویم. مبلمان ها در انواع مختلف و طرح های متنوع طراحی و تولید و در بازار ارائه می شوند و نیاز است طرحی متناسب با سلیقه خود را انتخاب نمایید تا بتوانید از آن لذت ببرید و نیاز به تغییر مبل در بازه زمانی کوتاه نباشد. با در چوبو همراه باشید.

نیمکتEthuil شبیه هیچ نیمکت دیگری نیست. این نیمکت از شبکه پیچیده‌ای از راتان‌های منحنی (از انواع نی‌های پیچنده در مناطق گرم‌سیری) که پوششی حصیری دارند ساخته شده و شکل آن شبیه سیاه‌رگ‌های موجود در یک برگ دندانه‌ دندانه است. این نیمکت نمونه‌ای از صنایع دستی است که از ترکیب یک ماده با یک رنگ ساخته شده است. نشیمن موجود در نیمکت شاید در برابر طرح پیچیده پشتی آن از اهمیت کم‌تری برخوردار باشد.

معرفی نیمکتEthuil

امروزه یکی از گرایش‌های جدید در طراحی داخلی اضافه کردن یک نیمکت منحصر به فرد  به میز اتاق غذاخوری است و چه چیزی بهتر از نیمکت Ethuil در عکس بالا این نیمکت در تورفتگی دیوار قرار گرفته و از دور شبیه پرهای طاووس است.

فضای منفی این نیمکت نیز مانند فضای مثبت تاثیر بصری مهمی دارد و ظاهر شبکه‌ای آن کنتراست زیبایی با روکش راه‌راه نشمین ایجاد کرده است.

به دلیل وجود چنین پشتی بزرگ و زیبایی بهتر است این نیمکت را در مرکز یک اتاق و در نزدیکی یکی از دیوارها قرار داد.

معرفی نیمکتEthuil

اگرچه راتان سفید در مقابل یک دیوار تیره جلوه برجسته‌ای دارد، اما راتان طبیعی در برابر یک دیوارسفید نیز ظاهر فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند و باعث می‌شود پشتی این نیمکت تبدیل به نقطه کانونی اتاق شود.

خواه از راتان طبیعی و حصیر استفاده کنید و خواه از روکش‌های طرح‌دار و یکپارچه، Ethuil یک نیمکت فوق‌العاده زیبا و چشم‌گیر است و یک شاهکار در صنایع دستی به حساب می‌آید.
منبع: چیدانه

مبل مناسب خانه شما چه شکلی است

همه ما سعی داریم مبلمانی مناسب خریداری نماییم. انتخاب یک مبل مناسب خانه شاید سخت به نظر برسد اما غیر ممکن نیست و به آگاهی نیاز دارد.

مبلمان از آن دسته وسایلی در خانه است که توجه مهمانان را سریعا به خود جلب می‌کند. مبلمانی که انتخاب می‌کنید نشان‌دهنده شخصیت، سلیقه، و حتی ارزش‌های شماست. در این مطلب گرایش‌های اصلی در مبلمان در سال ۲۰۱۴ را به شما معرفی می‌کنیم.

مبل مناسب خانه شما چه شکلی است

۱. مبلمان فضاهای بیرونی در داخل خانه
صندلی‌ها و مبل‌های موجود در ایوان خانه خود را درست در اتاق نشیمن قرار دهید. شوخی نمی‌کنم این یکی از گرایش‌های جدید در انتخاب مبلمان است. سعی کنید از این مبلمان به گونه‌ای استفاده کنید که کسی خیال نکند که عقلتان را از دست داده‌اید و یا فقط برای مدت محدودی از آن‌ها می‌خواهید استفاده کنید. فلز، شیشه‌، چوب طبیعی، و چوب ترکه‌ای انتخاب‌های پرطرف‌دار هستند.
ما شاهد استفاده زیادی از مبلمان مخصوص فضاهای بیرونی در درون خانه در طراحی‌ها و نمایشگاه‌ها هستیم، به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم این گرایش در سال ۲۰۱۴ رشد بیش‌تری خواهد کرد. عکس زیر نمونه جذابی از استفاده از مبلمان چوبی مخصوص فضای بیرونی در اتاق نشیمن است.

۲. زرق و برق
همه ما وجود کمی زرق و برق در خانه را دوست داریم و این همان چیزی است که در چند سال آینده بیش‌تر و بیش‌تر در گرایش‌های موجود در مبلمان وجود خواهد داشت. مبلمانی انتخاب کنید که کمی زرق و برق در خود داشته باشد و اتاق نشیمن شما را برای مهمانان جذاب و دیدنی کند.

۳. مبلمان سفارشی
فردیت چیز مهمی است و به نظر می‌رسد خیلی از مواقع ما دوست داریم فردیت و هویت‌مان در وسایل خانه‌یمان نمایان باشد. مبلمان سفارشی معمولا گران است اما می‌توان نمونه‌های مناسب‌تر را نیز سفارش داد. مبل سفارشی به این معنی نیست که حتما چیزی که سفارش می‌دهیم گران خواهد بود بلکه به این معنی است که سلیقه شما در در فرایند ساخت آن دخیل است و محصول نهایی چیزی از وجود شما را در خود دارد.
افراد اکنون بیش‌تر و بیش‌تر شخصیت خود را از طریق مبلمان خانه خود بیان می‌کنند.

۴. مبلمان فرهنگی
این گرایش در واقع به معنی آوردن المان های دکوراتیو سنت و فرهنگ های دیگر به درون خانه است. به نظر من عکس زیر بهترین نمونه از استفاده از مبلمانی الهام‌گرفته از فرهنگ آفریقایی به شیوه‌ای جذاب و منظم است. هم‌چنین استفاده از پارچه‌های خزدار در مبلمان هم بیش‌تر شده است (مانند عکس زیر). به شکل مبلمان و طرح‌های پارچه‌ها در عکس زیر توجه کنید.

۵. چرم متالیک
با استفاده از مبلمانی از چرم متالیک جذابیت و گیرایی خاصی وارد خانه شما خواهد شد. اگرچه می‌توان این کار را از طریق قرار دادن مبلمان در پس‌زمینه‌ای طلایی یا نقره‌ای انجام داد اما استفاده از چرم متالیک این کار را به تنهایی انجام می‌دهد و هر کس به محض ورود به خانه شما توجه‌اش به مبلمان جلب خواهد شد.
اگر خانه شما مانند عکس زیر، کاناپه و دو مبل براق،  طراحی شده باشد زیبایی و صمیمت وارد خانه شما خواهد شد و قطعا تاثیر خوبی هم بر مهمانان خواهد گذاشت.

۶. میز غذاخوری خودنما
لذت بردن از یک وعده غذایی در کنار خانواده و دوستان بسیار خوب است اما بهتر است با استفاده از یک میز غذاخوری منحصربه‌فرد تاثیر خوبی هم بر روی آن‌ها بگذارید. استفاده از یک میز غذاخوری نامتعارف و خاص گرایشی است که اخیرا در نمایشگاه‌های مبلمان شاهد آن بوده‌ایم.
این میز غذاخوری چوبی برجسته به نظر می‌رسد درست از سالن ضیافت شوالیه‌ها وارد این خانه شده است اما وجود رنگ‌مایه‌های روشن و صندلی‌های سفید رنگ این مجموعه را تبدیل به عنصری مدرن و شیک کرده است که به مهمانان شما اهمیت استفاده از مواد طبیعی را نشان می‌دهد.

۷. مبلمان دوستدار محیط زیست
جان اف کندی می‌گوید: «حقیقت تلخ زمان ما آسیب‌پذیری سیاره‌مان است.» نوع مبلمانی که انتخاب می‌کنید معمولا نشان‌دهنده میزان اهمیتی است که شما به محیط زندگی‌تان می‌دهید و بیان‌کننده اعتقادات شما در مورد آینده محیط زیست است.
به همین دلیل هنگام انتخاب مبلمان مورد نظر سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که از مواد قابل بازیافت و یا از منابع مطمئن تهیه شده است تا از این‌که مبلمان شما دوستدار محیط زیست است اطمینان حاصل کنید.

۸. مبلمان کوچک
اتاق‌های منظم و فضای باز تم امسال هستند. همان‌طور که می‌دانید با افزایش جمعیت خانه‌ها و آپارتمان‌ها کوچک‌تر می‌شوند و به همین دلیل مبلمان خانه‌ها هم به همان نسبت کوچک‌تر می‌شوند. مبلمان کوچک هم باعث ایجاد فضای باز در خانه و نیز اتاقی منظم می‌شود. به دنبال مبلمان کوچک و در عین حال شیک باشید که مناسب ابعاد خانه شما باشد.

۹. مبلمان تکنولوژیکی
گوشی‌های هوشمند به سرعت تبدیل به وسیله‌ای جدایی‌ناپذیر در زندگی ما شده‌اند و مبلمان هم از این روال پیروی می‌کند. از آن‌جایی که استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در سال ۲۰۱۴ بیش‌تر شده و طرف‌داران زیادی پیدا خواهد کرد مبلمان هم از این گرایش پیروی کرده و به سمت محصولاتی حرکت خواهد کرد که منطبق با نیازهای روز باشد.
اگر به پایه‌های شارژ بی‌سیم که در میزهای کناری پنهان شده‌اند، یا پورت‌های USB موجود در میز غذاخوری، و یا سیم‌های رابط صوتی و تصویری موجود در تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی توجه کنید متوجه این گرایش خواهید شد. این گرایش حتی به سالن‌های استخر نیز وارد شده است.

۱۰. مبلمان دسته دوم
شاید بهترین راه برای حفظ محیط زیست استفاده از مبلمان دسته دوم باشد. استفاده از مبلمان دسته دوم گرایشی است که هم‌چنان پرطرف‌دار است و شیوه بسیار خوبی برای تضمین این مسئله است که مبلمان در همان سال‌های اولیه عمر خود سر از سایت‌های جمع‌آوری زباله درنمی‌آورد. علاوه‌بر این مسئله معمولا مبلمان قدیمی در مقایسه با مبلمان جدید خوش‌ساخت‌تر و بادوام‌تر هستند.
استفاده از میز و کتاب‌خانه دسته دوم خانه شما را منحصربه‌فرد و یکپارچه می‌سازد و باعث کاهش میزان قطع درختان می‌شود.

۱۱. مبلمان چین‌دار
همان‌طور که درعکس بالا می‌بینید مبلمان و پرده پشت سر آن چین‌دار است و احتمالا شما هم با من موافق هستید که اگر از این روش به درستی استفاده شود جلوه اتاق خانه ما زیبا و شیک خواهد شد.

۱۲. مبلمان چندمنظوره
استفاده از مبلمان چندمنظوره در سال ۲۰۱۴ بسیار بیش‌تر شده است. آیا این مبلمان یک میز پذیرایی، یک قفسه، و یا یک صندلی است؟ جواب هر سه مورد است. این نوع مبلمان با سلیقه همه جور درنمی‌آید اما بسیار مناسب ساختمان‌های مدرن نقلی است و کارایی زیادی در این نوع خانه‌ها دارد.
نوع دیگری از مبلمان چندمنظوره تخت‌خوابی است که تبدیل به میز کار یا صندلی‌هایی می‌شود که در درون خود چند قفسه دارد. این همان مبلمانی است که باید در خانه‌های کوچک به آن توجه شود.

۱۳. چوب‌های روشن
اگر به عکس‌های مبلمان‌های جدید در مجلات نگاه کرده باشید متوجه محبوبیت مبل‌های چوبی روشن در سال ۲۰۱۴ شده‌اید، بنابراین تعجبی ندارد که این نوع مبل‌ها در بازار مبل حضور چشم‌گیری داشته باشند. استفاده از مبل‌های چوبی روشن که بادوام و باکیفیت هستند (مانند چوب درخت بلوط) جلوه زیبا و قدرتمندی در خانه ایجاد خواهد کرد. نکته مهم در مورد این گرایش این است که استفاده از این مبلمان و ترکیب آن با وسایل دیگر به دلیل داشتن رنگ روشن و زیبا ساده است.

منبع: چیدانه

راهنمای انتخاب صندلی غذا خوری

اگر نیاز به خرید صندلی غذا خوری دارید لازم است یک سری نکات را برای خرید رعایت نمایید. این مطلب می تواند به شما برای هرید کمک نماید.

در گذشته نه چندان دور، نوعروسان و تازه‌دامان زندگی خود را با میز غذاخوری شروع می‌کردند که با صندلی‌های پیرامونش در هماهنگی کامل بود و نیازی نبود که به چیدمان آن‌ها فکر کرد. نه تنها کسی خیلی به این مسئله اهمیت نمی‌داد بلکه انتخاب‌های موجود در بازار هم زیاد نبود.

اما امروز انتخاب میز غذاخوری و صندلی‌های آن که چیدمان و هماهنگی خاصی دارند بسیار متداول است. پس پیش از این‌که صندلی‌هایی برای میز غذاخوری خود بخرید، مطمئن شوید که با میز، اتاق، و حتی ابعاد مهمانان شما هماهنگ هستند. در این خرید مهم با ما همراه شوید.

راهنمای انتخاب صندلی غذا خوری

طراحی صندلی غذاخوری
اگرچه امروزه ست‌کردن صندلی‌های سنتی با میزهای غذاخوری معاصر و برعکس بسیار مد است، اما سعی کنید وسایلی را پیدا کنید که دارای عناصر طراحی مشترکی هستند. اگر پایه‌های میز منحنی است، صندلی بخرید که پایه‌های آن نیز منحنی است یا روکش صندلی‌ها دارای چنین طرحی است.

اگر میز مربع یا مستطیل است، صندلی‌هایی بخرید که نشیمن‌های آن‌ها نیز مربع یا مستطیل است.

ابعاد صندلی غذاخوری
۷۵ سانتی‌متر عرض استاندارد برای یک صندلی غذاخوری بدون دسته است، اما اگر میز غذاخوری اتاق غذاخوری شما بیش از حد بزرگ است و صندلی‌های معمولی کنار آن‌ها به چشم نمی‌آیند می‌توانید از صندلی‌هایی بزرگ‌تر استفاده کنید.

از صندلی‌هایی که از ۵۵ سانتی‌متر باریک‌تر هستند دوری کنید چراکه نشستن روی آن‌ها آزاردهنده است. برای این‌که صندلی‌ها بیش‌ترین آسایش و راحتی را فراهم کنند سعی کنید صندلی‌هایی با عمق ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر انتخاب کنید.

ارتفاع نشیمن صندلی غذاخوری
۶۰ تا ۶۵ سانتی‌متر ارتفاع ایده‌آل برای نشیمن یک صندلی غذاخوری است. به طور کلی باید ۴۰ سانتی‌متر فاصله بین سطح نشیمن با سطح میز وجود داشته باشد. میزهای غذاخوری معمولا ارتفاعی بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ سانتی‌متر دارند.

قابلیت حمل راحت صندلی غذاخوری
به دنبال صندلی‌های مخصوص میز غذاخوری باشید که به راحتی بتوان آن‌ها را داخل میز کرد و از آن خارج کرد. صندلی‌هایی که در پشتی آن‌ها فضای خالی وجود دارد به راحتی حمل می‌شوند چراکه می‌توان دست خود را در این حفره‌ها قرار داد.

حمل صندلی با پشتی یکپارچه- یا صندلی که تمام پارچه‌ای است- دشوار است، بنابراین این نوع صندلی‌ها باید آن‌قدر سبک باشند که به راحتی بتوان آن را جابه‌جا کرد (در عکس بالا حلقه‌ها جابه‌جایی صندلی‌ها را راحت کرده‌اند).

کسانی را که می‌خواهند از این صندلی‌ها استفاده کنند نیز در نظر بگیرید: اگر کودکان یا افراد بزرگ سال معمولا روی میز غذا می‌خورند، صندلی‌های سبکی بخرید که جابه‌جایی آن‌ها راحت باشد.

روکش صندلی غذاخوری
دیر یا زود کسی چیزی را روی صندلی‌ها می‌ریزد. این مسئله چقدر برای شما مهم است؟

اگر این مسئله برای شما خیلی مهم است از روکش‌های چرمی (طبیعی یا مصنوعی) استفاده کنید تا نگهداری از روکش صندلی‌ها راحت باشد. از انتخاب پارچه‌های چندلایه یا پارچه‌های پرزدار مانند مخمل دوری کنید. پارچه‌های مصنوعی مانند ریون یا پلی‌استر بهترین انتخاب برای ترکیب با پارچه‌های طبیعی هستند. برای انتخاب رنگ و پارچه مبلمان در دکوراسیون منزل از یک طرراح داخلی کمک بگیرید.

اگر به پارچه‌های ظریف علاقه دارید، صندلی‌هایی بخرید که نشمین‌های آن‌ها قابل جابه‌جایی و تعویض است که هر وقت دچار مشکل شدند آن‌ها را به راحتی تعویض کنید.

منبع: چیدانه