مقالات چوبو

مقالات حوزه مبل و مبلمان - میز نهار خوری - سرویس خواب - تخت خواب

مقالات چوبو

مقالات حوزه مبل و مبلمان - میز نهار خوری - سرویس خواب - تخت خواب

تخت خواب برای اتاق کوچک

اتاق های کوچک امروزه توانسته اند جای اتاق های بزرگ را در خانه ها بگیرند. این فضای کم در اتاق کوچک باعث شده تا مشتریان در خرید تخت خواب برای اتاق خود یک محدودیت بزرگ را داشته باشند. بنابراین لازم است با یک سری نکات و ترفند ها بتونا مطابق با سلیقه مشتری بهترین انتخاب را در زمینه تخت خواب داشت تا فضای اتاق  جواب گوی آن باشد.

دکوراسیون یک اتاق‌خواب کوچک بسیار چالش‌برانگیز است خصوصا هنگامی که شما مجبور باشید از یک اتاق کوچک برای دو یا سه فرزندتان استفاده کنید. یکی از مشکلات بزرگ در چیدمان اتاق‌خواب کوچک، قراردادن تخت‌خوابی برای بیش از یک نفر در اتاق است. طراحان و تولیدکنندگان تخت‌خواب برای حل این مشکل ایده‌های مفیدی را اجرا کرده‌اند. آنچه در ادامه می‌آید گزینه‌های کارآمد و زیبایی هستند که توصیه می‌کنیم برای دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک خانه‌تان به آنها توجه کنید.

تخت‌خواب‌های دو طبقه یکی از انواع بسیار مفید برای اتاق‌خواب‌های کوچک به‌خصوص اتاق کودک است که دو کودک به طور مشترک می‌توانند از آن استفاده کنند. این تخت‌خواب‌ها عملا جای یک تخت‌خواب را روی زمین اشغال می‌کنند و بیشتر فضای عمودی اتاق را اشغال می‌کنند، از این‌رو می‌توان از فضای زمینی اتاق برای قراردادن وسایل دیگری از قبیل میز تحریر استفاده کرد. تخت‌های دو طبقه دارای دو نوع هستند و در یک نوع آنها تخت بالایی به‌جای اینکه به‌صورت موازی روی تخت پایینی قرار گیرد به‌صورت L قرار می‌گیرد. برای بالا رفتن و رسیدن به تخت بالایی نردبانی آماده شده است که البته در طراحی‌های جدید از پله نیز استفاده می‌شود.

 تخت خواب برای اتاق کوچک
نوع دیگر، تخت‌هایی هستند که تخت‌خواب دیگری را در دل خود پنهان دارند. در این تخت‌خواب‌ها یک تشک کم‌ارتفاع در مواقع نیاز از فضای زیر تخت‌خواب بیرون کشیده می‌شود و فرد دیگری می‌تواند روی آن بخوابد. این نوع تخت‌خواب گزینه بسیار مناسبی برای اتاق میهمان است.

کاناپه‌های تخت‌خواب‌شو عنصری در دکوراسیون هستند که در طول روز و همچنین مواقعی که نیاز به تخت‌خواب اضافه نیست به‌عنوان کاناپه و مبل و هنگام شب به‌عنوان تخت‌خواب استفاده می‌شوند. این نوع کاناپه‌ها در طرح و رنگ‌های بسیار متنوع موجود هستند که می‌توانید متناسب با سلیقه و سبک دکوراسیون خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تخت‌های تاشو نیز می‌توانند کارآیی مناسبی برای اتاق‌های کوچک داشته باشند. زمانی که به فضای تخت نیاز نیست، این تخت‌ها به وسیله یک جک به بالا هدایت می‌شوند و فقط فضایی بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر از کنار دیوار را اشغال می‌کنند. طراحی اینگونه از تخت‌خواب‌ها بسیار متنوع است و در دو طرف آن می‌توان کمدهای لباس یا میزهای آینه تعبیه کرد.

راهنمایی مفید برای تخت‌خواب‌های سه طبقه

زمانی‌که اتاق کوچکی قرار است بین سه نفر به اشتراک گذاشته شود، محدودیت و دشواری کار بیشتر خواهد بود. تخت‌خواب‌های سه طبقه برای قرار گرفتن در چنین اتاقی بهترین توصیه ما به شماست. این تخت‌خواب‌ها نیز مانند انواع دو طبقه دارای نردبان هستند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این نوع تخت‌خواب‌ها این است که انواع ساده و معمولی آنها که سه طبقه آن به‌شکل موازی روی هم قرار می‌گیرد تنها در اتاقی جای می‌گیرند که سقفی بلند دارند و استفاده از این تخت‌خواب در اتاقی با سقف کوتاه ممکن نیست. البته انواع گوناگونی از تخت‌خواب‌های سه طبقه وجود دارد که به‌‌خاطر ساختار متفاوتشان می‌توانید آنها را در اتاقی با سقف کوتاه نیز قرار دهید. برای نمونه انواعی از این تخت‌خواب‌ها که تخت‌های آن به شکل L   روی هم قرار می‌گیرند و هر تخت با تخت دیگر زاویه ۹۰ درجه را تشکیل می‌دهند. این نوع تخت‌خواب‌های سه طبقه به‌خوبی گوشه اتاق را پر می‌کنند و برای اتاقی با سقف کوتاه  مناسبند.

علاوه بر ارتفاع سقف، نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود، میزان ایمنی تخت‌خواب‌های سه طبقه است. از آنجایی که تخت‌خواب‌های سه طبقه ارتفاع بیشتری نسبت به تخت‌های دو طبقه دارند، مهم است که نردبان و ساختار کلی این تخت‌خواب‌ها بسیار محکم و ایمن باشد. یک ایده مفید و قابل اعتماد دیگر برای بالا رفتن از تخت‌خواب این است که پلکانی برای تخت‌خواب طراحی شود که از طرفین طبقه و قفسه باشد. این ایده می‌تواند تخت‌خواب طبقاتی شما را به عنصری چند منظوره و مفید تبدیل کند و شما و هم‌اتاقی‌هایتان می‌توانید تعداد زیادی از وسایل و اشیاء خود از قبیل کتاب‌هایتان را در فضای ذخیره‌سازی پلکان تخت قرار دهید.

منبع: برترین ها


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.