مقالات چوبو

مقالات حوزه مبل و مبلمان - میز نهار خوری - سرویس خواب - تخت خواب

مقالات چوبو

مقالات حوزه مبل و مبلمان - میز نهار خوری - سرویس خواب - تخت خواب

میز ناهار خوری دایره ای در منزل

طرح و متریال میز ناهار خوری بسیار مهم است و ابتدا باید نسبت به طراحی کلی میز ناهار خوری که نیاز به خرید دارید به اتفاق نظر برسید. میز ناهار خوری دایره ای شکل یکی از این نوع میز ها هست که می توانید در صورت نیاز آنها را خرید نمایید. این نوع میز ناهار خوری دارای ویژگی هایی است که باعث تا در زمان خرید به نکاتی توجه کنید.

میز ناهارخوری ، عنصر اصلی و مرکزی در اتاق غذاخوری یا هال پذیرایی است، مکانی که ما در آنجا همراه مهمانانمان با شادی به میل کردن غذاهای لذیذ می پردازیم در این مطلب به معرفی مدل میز ناهارخوری دایره شکل و گرد می پردازیم که در نوع خود از بهترین ها هستند.  امروزه با توجه به کوچک تر شدن فضای خانه های آپارتمانی و پایین آمدن قدرت خرید افراد معمولا در واحد های آپارتمانی هنگام چینش دکوراسیون، اتاقی مشخص و جدا برای محل غذاخوری در نظر گرفته نمی شود و بیشتر خانواده ها سعی می کنند این فضای محدود را به کارهای مهم تر مثلا تخصیص دادن اتاق به کودکان یا در نظر گرفتن مکانی برای استراحت مهمانان تبدیل کنند. در نتیجه اتاق غذاخوری به حالت یکپارچه با اتاق پذیرایی در می آید که صرفا با قرار دادن میزی مکان آنرا مشخص می کنند. در چنین شرایطی که فضا از الویت اول برخوردار است استفاده از مدل میزهای دایروی و گرد اهمیت زیادی پیدا می کند زیرا اینگونه میزها برتری ها و مزایای زیادی را برای افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند بهمراه دارد.

میز ناهار خوری دایره ای در منزل

میزهای دایروی و گرد یکی دیگر از انواع مختلف میز ناهارخوری (از قبیل مستطیلی، مربعی و بیضوی) هستند که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. این نوع میزها برای افرادی که علاقمند محیط غذاخوری دوستانه، صمیمی و گرم هستند بهترین و مناسب ترین گزینه است. همانطور که می دانید گفت و گو و بحث کردن دور یک میز گرد هم ساده تر از انواع دیگر است و هم لذت بیشتری نسبت آنها دارد زیرا همه افرادی که برای میل کردن غذا به دور یک میز گرد نشسته اند می توانند یکدیگر را به راحتی ببینند و در نزدیکی یکدیگر قرار بگیرند. معمولا میزهای گرد کوچک با قطر ۶۰ سانتی متر برای صبحانه و صرف غذای دو نفره مناسب تر هستند که برای فضاهای کوچک و تنگ نیز ایده آل می باشند. میز های گرد با قطر بیشتر در حدود ۱۲۰ سانتی متر هم برای اتاق غذاخوری معمولی و خودمانی ۴ یا ۶ نفره مناسب هستند.

همانطور که در مطالب پیشین گفتیم میزهای گرد بیشتر مناسب فضاهای سنتی و کلاسیک هستند اما در دکوراسیون مدرن هم می شود از آنها استفاده کرد و هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد. اگر می خواهید که اتاق غذاخوری سنتی و باشکوه در منزلتان داشته باشید باید به سراغ میزهای گرد با قطر زیاد در حد ۱٫۵ متر و یا بیشتر باشید که با توجه به میزان فضای موجود و سلیقه افراد تا ۱٫۸۵ متر هم قابل افزایش است. در شکل های زیر مدل های بسیار جدید  از میزهای ناهار خوری دایره شکل مربوط به سال ۲۰۱۵ را مشاهده خواهید کرد.

میز ناهار خوری دایره ای در منزل

میز ناهار خوری دایره ای در منزل

میز ناهار خوری دایره ای در منزل

منبع: اتاق


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.