مقالات چوبو

مقالات حوزه مبل و مبلمان - میز نهار خوری - سرویس خواب - تخت خواب

مقالات چوبو

مقالات حوزه مبل و مبلمان - میز نهار خوری - سرویس خواب - تخت خواب

روش های ساده ست کردن مبلمان و پرده

ست کردن اجزای مختلف خانه با یکدیگر بسیار مهم و حیاتی است و لازم است تا ضمن رعایت یک سری نکات در بحث ست کردن مبلمان و پرده از آنها برای استفاده بهتر و مناسب تر بهره برد. این نکات را می توانید در ادامه چوبو مطالعه کنید.

ست کردن لوازم و وسایل در طراحی دکوراسیون داخلی کارسختی نیست که بخواهید برای انجام آن نگران باشید، برای این که به نتیجه مطلوبی برسید  فقط کافی است تا از یک قاعده پیروی کنید آن هم این است که از انجام این کار لذت ببرید فقط همین. همه قانون ها را کنار بگذارید و به آنچه که عمیقا از آن لذت می برید فکر کنید تا ببینید این کار تا چه اندازه ساده پیش می رود، البته در این راه ما هم به شما کمک خواهیم کرد، این مطلب را بخوانید تا با ساده ترین روش ها برای ست کردن پرده ها و رومبلی ها آشنا شوید.

ساده ترین و راحت ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مثل عکس بالا از همان پارچه پرده هایتان کوسن هایی تهیه کنید و به سادگی آن ها را روی مبل های تان بگذارید تا هماهنگی در میان اجزای دکوراسیون داخلی خانه تان پدیدار شود. باور کنید انجام این کار به همین آسانی است.

روش های ساده ست کردن مبلمان و پرده

کوسن هایتان را دوست دارید و نمی خواهید آن ها را تغییر دهید؟ خب اشکالی ندارد، این بار یک سری نوارهایی به رنگ مبل های خوش رنگ تان تهیه کنید و لبه های پرده های تان را نوار دوزی کنید، درست مثل عکس بالا. آن وقت می بینید که با همین روش ساده پرده ها و رو مبلی ها تان در هماهنگی کامل با هم هستند.

همان طور که می دانید، رنگ سفید استخوانی رنگ سال ۲۰۱۶ هست، و خب قدرت رنگ سفید هم بر کسی پوشیده نیست، همه وسیله هایتان را از رومبلی و پرده و غیره را سفید کنید تا دیگر نگران ست کردن آن ها با هم نباشید، فقط دقت کنید رنگ سفید خالص کمی خسته کننده است، پس برای این که از این کار جلوگیری کنید، پرده ها را از مدل ساده پانجی که حلقه های فلزی قهوه ای دارند انتخاب کنید و پارچه های رو مبلی تان را طرح دار در نظر بگیرید، بقیه وسایل ها هم مثل کوسن ها و گلدان ها را هم سفید کنید و اصلا نگران نباشید، یادتان باشد فقط باید از این کار لذت ببرید تا نتیجه خوبی بگیرید، عکس بالا را نگاه کنید تا ببینید در آخر کار چه چیزی در انتظار شما است.

اگر در خانه اجاره ای زندگی می کنید و نمی توانید برای هر خانه یک مدل پرده بخرید، اصلا اشکالی ندارد، راه حل مناسب شما در عکس بالا نشان داده شده است. یک تابلو دقیقا به رنگ پرده های تان بخرید و آن را در نزدیک ترین دیوار به پرده های تان نصب کنید. چه اشکالی دارد که پرده های تان را با تابلو مورد علاقه تان ست کنید؟

یکی دیگر از این روش های ساده ست کردن پارچه های رو مبلی و پرده ها این است که مثل عکس بالا فقط پارچه های قسمت نشیمن مبل های تان عوض کند و از همان پارچه پرده برای آن استفاده کنید، لزومی ندارد خیلی سخت به خودتان بگیرید. این کار هم نوعی تنوع است، منظورم داشتن مبلمان و صندلی هایی است که پشت و روی آن ها متفاوت است.

اگر از دو نوع پرده مثلا شید و معمولی استفاده می کنید، می توانید برای هر دو یک نوع پارچه در نظر بگیرید، و بعد از همان پارچه کوسن بدوزید، یادتان باشد پارچه های راه راه و چهار خانه به هر شکلی که در خانه استفاده شوند فضایی مدرن و ساده و صمیمی را به شما تحویل می دهند. پس از استفاده از آن ها غافل نشوید.

ایده ای که در عکس بالا به شما نشان داده شده است، شاید کم استفاده بشود، اما طرفداران خاص خودش را دارد، پرده های سبک راه راه سرتاسری بلند برای پنجره های بزرگ و به رنگ مبل ها. وقتی این کار را انجام می دهید دیگر نیازی نیست به بقیه جزییات توجه کنید همین پرده ها و مبل ها به راحتی با یکدیگر ست می شوند و دکوراسیون داخلی هماهنگی را به شما تحویل می دهند.

معماران برجسته ایرانی هم از این ترفند های دکوراسیون در طراحی داخلی پروژه های برجسته خود استفاده می کنند، به طور مثال سهراب رفعت در پروژه ویلای فردوس خود، برای فضای نشیمن مبل هایی بنفش و پرده هایی زرد در نظر گرفته و هماهنگی میان این دو عنصر جلوه بخش را به وسیله کوسن های زردی که روی مبل های بنفش خود گذاشته است به وجود آورده است و طرح و نقش پوف های سنتی استفاده شده را هم با استفاده از تابلوهای زیبا که به دیوار نصب کرده است به فضا آورده به همین آسانی.
منبع: چیدانه
+

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.