مقالات چوبو

مقالات حوزه مبل و مبلمان - میز نهار خوری - سرویس خواب - تخت خواب

مقالات چوبو

مقالات حوزه مبل و مبلمان - میز نهار خوری - سرویس خواب - تخت خواب

معرفی یک میز متفاوت برای نشیمن

طراحی های مدرن میز سبب شده تا با دنیایی از طرح ها و مدل های متنوع میز رو به رو شده و در این حین در انتخاب آنها گیج شویم. میز متفاوت هایی که می توانند با ساختار مدرن خود در اتاق نشیمن و دفتر کار به چشم بیایند که در این مطلب یکی از آنها را معرفی می کنیم.

همه با بی‌نظمی‌ها و به هم ریختگی‌هایی که معمولا بر روی میز اتاق نشیمن و یا میز دفتر کار به وجود می‌آید مواجه بوده و هستند. نیکولا پوپوویک (Nikola Popovic)، که یک طراح و معمار اتریشی است، تصمیم گرفت برای این مسئله یک راه حل پیدا کند و آن را به گونه‌ای حل کند.

معرفی یک میز متفاوت برای نشیمن

با ما همراه شوید تا با این راه حل آشنا شوید:

میزهای Mag Rack دارای فضای خوبی برای نگهداری از مجلات هستند و شما به راحتی و به سرعت می‌توانید آن‌ها را جمع و جور کنید. این میزها از موادی با کیفیت ساخته شده‌اند که بسیار بادوام هستند و ماندگاری این میزها را تضمین می‌کنند. شکاف‌های موجود در میز این امکان را به فرد می‌دهد که به سادگی مجله را ببندد و آن را در سر جای خودش قرار دهد.

میزهای Mag Rack از تخته‌های سه‌لایی ساخته شده‌اند و بر روی این تخته‌ها یک لایه لینولئوم باکیفیت که مخصوص مبلمان خانه است و در کشور هلند ساخته شده است کشیده شده است. هم‌چنین نوع دیگر این میزها از تخته‌های MDF (فیبر با چگالی متوسط) که بر روی آن یک لایه آکریلیک کشیده است ساخته شده است. این نوع تخته‌های MDF در کشور ایتالیا ساخته می‌شوند. لایه‌های تخته‌های سه‌لایی در لبه‌های میز مشخص هستند تا هماهنگی میان این دو ماده طبیعی به خوبی نمایان شود. میزهای براق کاملا پوشیده از آکریلیک هستند تا ظاهر نهایی میز یک‌دست و یک‌پارچه شود. تخته‌ها توسط برش‌ها و اتصال‌های فارسی به هم وصل شده‌اند تا از این طریق سطوح به هم پیوسته و یک‌دست شوند. ظرافت و استحکام اتصال‌ها با استفاده از اتصال‌دهنده‌های دقیق و ظریف به دست آمده که علاوه بر زیبایی باعث شده‌اند که سر هم کردن این میزها راحت و آسان شود.

معرفی یک میز متفاوت برای نشیمن

لینولئوم ۹۷ درصد از مواد خام طبیعی تشکیل شده است، که ۷۰ درصد از این مواد خام تجدیدپذیر و هم‌چنین ۴۰ درصد از  آن ها قابل بازیافت هستند. مواد خام اصلی به کار رفته در این محصول عبارت اند از:

روغن برزک، که از دانه‌های درخت برزک به دست می‌آید، پودر چوب که از جنگل‌های خاص به دست می‌آید، و الیاف کنف که یک لایه طبیعی است که بر روی میز کشیده می‌شود و لینولئوم روی آن قرار می‌گیرد. زیبایی‌شناسی منحصربه‌فرد و ویژگی‌های خاص لینولئوم که باعث می‌شود هر سطح از آن دارای بافت متفاوتی باشد نتیجه‌ای خاص را در طراحی این میز به وجود آورده است. ویژگی که باعث می‌شود هر کدام از این میزها دارای ظاهری منحصربه‌فرد و سطوحی متفاوت از هم باشند و جلوه خاصی را به طراحی دکوراسیون داخلی فضا بدهند.

معرفی یک میز متفاوت برای نشیمن

سطوح مستحکم آکریلیکی وقتی در معرض اشعه نور خورشید قرار می‌گیرند به شدت بادوام و پایدار هستند و آسیبی نمی‌بینند. می توان از این سطوح حتی در فضای بیرونی خانه و در معرض نور شدید خورشید استفاده کرد. این سطوح زرد نمی‌شوند و هیچ تغییری در آن‌ها ایجاد نمی گردد. سطوح آکریلیکی ممکن است خراش ببینند اما خوبی آن‌ها این است که این خراش‌ها به سادگی پاک شده و از بین می‌رود. اگر از این میزها به خوبی مراقبت شود، ظاهر آن‌ها برای دهه‌ها شبیه روز اول می‌ماند و نیازی به تعویض آنها نیست.

طراحی شده توسط شرکت معماری زون (ZONE ARCHITKTEN)

منبع: چیدانه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.